De finalisten van de Agency of the Year 2023, georganiseerd door MM en PitchPoint, zijn bekend. Ze werden geselecteerd door een juryhoofdzakelijk bestaande uit adverteerders, onder het voorzitterschap van José Fernandez (D’Ieteren), aangevuld met het team van PitchPoint en de redactie van Media Marketing.
In de stercategorie – die ook dit jaar druk beconcurreerd en van een hoog niveau was – stoten FamousGrey, Publicis Groupe Belgium en Happiness Brussels, onze winnaar van vorig jaar, door tot de finale om uit te maken wie Gold, Silver en Bronze wint.
In de categorie Best Newcomer Agency bereikt BeInfluence als enige kandidaat de finale.
In Innovator Agency selecteerde de jury door een ex-aequo vier bureaus: Happiness Brussels de nouveau, HumanEyes, Ogilvy Social.Lab en VO Group.
Profirst International en Springbok Agency zijn geselecteerd voor de categorie Most Entrepreneurial Agency.
Specialist Agency telt het grootste aantal finalisten, vijf om precies te zijn, wat ook hier te wijten is aan ex-aequo scores: het gaat om D-artagnan, Digizik, Fantastic, Oona en WeWantMore.
Publicis Groupe Belgium zal zijn titel als Best Place to Work verdedigen tegen Happiness Brussels en Ogilvy Social.Lab.
Last but not least zullen bij de Positive Impact Awards Gold, Silver en Bronze uitgereikt worden aan Air, Springbok en VO Group.
De tweede ronde van de AOTY 2023 vindt plaats op 21 maart. Dan komen de finalisten hun dossier verdedigen voor de liv jury.
Het palmares wordt onthuld tijdens een prestigieuze avond in de Spirito in Brussel, met vooraf een openbaar debat in UGC Gulden Vlies, met de finalisten en juryleden, rond thema’s die in rechtstreeks verband staan met de verschillende categorieën van de competitie.
Meer info en inschrijvingen voor beide events hier.
José Fernandez (D’Ieteren): “Ik heb met veel plezier de 38 (een record!) inzendingen van dit jaar gelezen en vooral nieuwe bureaus ontdekt, waarvan sommige al vele jaren actief zijn, en die erin geslaagd zijn zichzelf opnieuw uit te vinden, nieuwe terreinen te verkennen en zelfs te creëren! Dit grote aantal inzendingen bevestigt eens te meer het buitengewone talent van ons ecosysteem van bureaus en toont dat ze in staat zijn de populaire cultuur te beïnvloeden via hun verschillende expertisegebieden. En als er één ding is dat ik dit jaar wil benadrukken, dan is het dit: inzendingen van zeer hoge kwaliteit, een jury die het niet makkelijk zal hebben om te beslissen in bepaalde categorieën, aangezien er enkele ex-aequo’s zijn en een enorme visvijver voor innovatie zowel bij gevestigde bureaus als bij de nieuwkomers.”
Comments